A Rocha jaarverslag 2017

3 augustus 2018

Het jaar 2017 stond in het teken van tal van mooie gebeurtenissen binnen A Rocha Nederland en internationaal. Het jaarverslag is hieronder te downloaden. Maar lees in elk geval deze highlights:

Trots op in 2017…
– in 2017 zetten dertien Nederlandse A Rocha groepen zich in voor natuurbehoud. Ze adopteerden natuurgebieden en organiseerden vele tientallen natuurwerkdagen en andere activiteiten.
– ongeveer honderd vaste vrijwilligers waren actief voor A Rocha Nederland. In totaal deden enkele duizenden mensen mee aan onze natuurwerkdagen en andere activiteiten.
– dankzij A Rocha Zwolle keerde de zwarte stern terug in de Schellerwade (Zwolle-Zuid) en mede door het werk van A Rocha Deventer dook de zilveren maan (een parelmoervlinder) op bij Lettele.
– ruim 12.500 euro besteedden we aan CO2-compensatie via projecten voor mens en natuur in Mexico, Kenia en Ghana.
– wereldwijd deed A Rocha in 2017 onderzoek naar 103 soorten die op de rode lijst van wereldnatuurorganisatie IUCN staan. A Rocha was betrokken bij het management van 230.000 hectare natuur. Nog eens 890.000 hectare natuur profiteerde van advies of beheer door A Rocha. In vele honderden kerken en bij conferenties liet A Rocha van zich horen.
– ChristenUnie-leider Gert-Jan Segers hield een inspirerende hagenpreek voor honderden mensen op Landgoed Coelhorst bij Amersfoort.

ARNL Jaarverslag 2017

Extra Micha Zondag: ‘Stilgezet. Hoe nu verder?’ 28 mei 2020